Benvingut/da,

Aquí hi trobareu un seguit d'idees, imatges, creacions, manualitats... Espero que gaudiu tant d'aquest blog com gaudeixo jo fent-lo.

Gràcies per visitar-me!!!! i fins la propera


divendres, 26 d’abril de 2013

Sabó artesanal

Fa temps que tenia moltes ganes d'aprendre a fer sabó.
Finalment, pel mercat del Ram vaig tenir l'oportunitat que la 
Laia, del Talleret del Clot, me n'ensenyes.


Ella, em va dir una cosa clau que em va proporcionar la resposta de perquè
no m'havia sortit les altres vegades. 
Em va dir: "has de buscar una taula de saponificació, perquè cada grasa saponifica diferents". 
Això vol dir que cada grasa necessita una quantitat diferents de sosa càustica i d'aigua.

Buscant per internet vaig trobar un gran tresor, una calculadora de saponificació! 
Tu li poses els grams de grasa que tens (per exemple 1000 gr de llard de porc) i ella el calcula la quantitat d'aigua i de sosa que has d'utilitzar! 
Us adjunto l'enllaç: mendrulandia

Quan la consistència sigui com la d'un pure de verdures ja ho podeu abocar en un motlle.
Heu d'esperar uns tres setmanes per utilitzar-lo perquè s'ha d'evaporar la sosa 
i suavitzar-se.


És un sabó que va genial per treure taques!

Us desitjo molta sort en l'intent!!!

11 comentaris:

  1. Ostres Judit, m'he quedat bocabadada!! He al.lucinat amb aquests sabons tant xulos! Moltes felicitats pel resultat.
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Impressionant! M'encanteeeeen aquests sabons!!!! Apa, doncs, a treure les taques!
    Muuuuak!!!

    ResponElimina
  3. Que sabons mes bonics!!!!!
    Al meu sogre des de fa molts anys que també far sabor, però res a veure amb els teus. Això si van de fabula per treure les taques.
    M'agraden molt!!!!

    Petons
    Marta

    ResponElimina
  4. Jo també en feia, a finals dels 90, quan no hi havia tanta informació per internet. Tot i això em van quedar prou bé. Després van començar a comercialitzar "kits" per fer sabó de glicerina i al final era més ràpid i econòmic fer-ho així. Com que és transparent, hi pots posar cosetes que es veuen, tenyir-ho de colors, etc. A les nenes els agrada molt.
    Això sí, si es vol fer servir per treure taques i ser ecològic, res millor com els que fas tu!

    ResponElimina
  5. Oooh! Què bonics!! Jo fa molt que en tinc ganes, però em fa mandra posar-me sense tenir ni idea i també em conformo ajudant els petits amb els de glicerina, jiji.

    ResponElimina
  6. Ostres! quina artista! que macos que t'han quedat! i segur que fan una olor.... mmmmm! una altra assignatura pendent! un petó gran gran

    ResponElimina
  7. Quin sab´o m´es xulo! segur que deu anar molt b´e per treure taques perˋo ´es que fa tant de goig que sap greu i tot fer-lo servir,no?
    Fins aviat!

    ResponElimina
  8. T'han quedat molt bonics!!
    m'encanten el sabons però no ho he provat mai de fer-ne.
    Gracies per l'enllaç, li passaré a la xicota del meu fill que n'ha fet alguna vegada.
    Bona setmana

    ResponElimina
  9. T'han quedat molt bé! Jo no n'he fet mai, però potser un dia m'animo!!

    ResponElimina
  10. Felicitats t'han quedat molt bé i molt blanquets!!!
    Jo cada dos anys en faig per tota la familia (recepta de l'avia) amb l'oli de fregir que anem guardan, m'agradaria saber si tu l'has fet amb llard de porc, perquè t'ha quedat un color molt maco.

    ResponElimina
  11. Un apunt interessantíssim, Judit. La meva dona és molt aficionada a fer sabons, però sempre havia de comprar sabó base (caríssim) per fer-los... ara ja no tenim excusa :-)

    ResponElimina