Benvingut/da,

Aquí hi trobareu un seguit d'idees, imatges, creacions, manualitats... Espero que gaudiu tant d'aquest blog com gaudeixo jo fent-lo.

Gràcies per visitar-me!!!! i fins la propera


dissabte, 16 de febrer de 2013

Tutorial guants de ganxet


A punt? 
Doncs comencem!!!!

1. Fer una cadeneta al voltant del canell. Cal tenir que ha de ser prou ample perquè surti la mà. 
Aquesta cadeneta serà la base del guant.



2. Continuar teixint amb punt baix fins que tinguem l'alçada del canell que es vulgui. Jo en els meus vaig fer 22 voltes. Si es vol es pot senyalitzar les voltes amb un marcador o bé pot servir de guia el fil que penja de l'inici.


2. Quan tinguem l'alçada adequada fem una 7 cadenetes (serà l'obertura del dit), ens saltem 5 punts i clavem el ganxet a 6 punts baix. Continuem teixint en espiral, amb punt baix.



3. Quan veiguem que ens arriba a l'alçada de la punta del dit petit, jo he fet 12 files més de punt baix, comencem a disminuir de la següent manera:
      Volta 1: marquem l'inici amb un marcador i fem *1 disminució, 8 punts baixos, 1 disminució, 2 punts baixos*, repetir de *a* fins que acabem la volta.
     Volta 2: marquem l'inici de la volta i treballem 1 punt baix a cada punt anterior, no fem cap disminució. 
      Volta 3: marquem l'inici de la volta i fem *1 disminució, 6 punts baixos, 1 disminució i 2 punts baixos*,  repetir de *a* fins que acabem la volta.
       Volta 4, 5 i 6:  marquem l'inici de la volta i treballem 1 punt baix a cada punt anterior, no fem cap disminució. 
      Volta 7: marquem l'inici de la volta i treballem *1 disminució, 4 punts baixos, 1 disminució i 2 punts baixos*, repetir de *a* fins que acabem la volta.
      Volta 8: marquem l'inici de la volta i treballem *1 disminució, 2 punts baixos, 1 disminució*, repetir de *a* fins que acabem la volta.
    Volta 9: marquem l'inici de la volta i treballem *1 disminució, 1 disminució, 2 punts baixos, 1 disminució i 1 disminució*, repetir de *a* fins que acabem la volta.
      Volta 10: 4 disminucions.
Podem anar fent disminucions fins que ens quedi tancat o, el què vaig fer jo va ser, quanvaig veure que ja quedava una forma bastant arrodonida de dalt, vaig girar el guant i el vaig cosir amb la mateixa llana i el vaig tronar a posar del dret per fer el dit.

A continuació us ensenyo com faig les disminucions perquè no em quedin forats: 


Clavo el ganxet en el seguent punt i trec baga.

Clavar el ganxet en el seguent punt i torno a treure baga.

Ara tinc tre bagues al ganxet.

agafo baga i la passo per les tres.


I queda així.
 4. Anem a fer el dit. Clavo el ganxet en un del punts del forat que em deixat pel dit. Millor, tot i que a la foto no apareix així, que claveu el ganxet de fora cap a dins del forat perquè us anirà millor de treballar.


5. Anem fent un punt baix en cada punt baix de la fila. Treballem en espiral fins arribar a l'alçada de l'ungla i comencem a disminuir: *1 disminució, 1 punt baix*, anem repetint fins a tancar.



RECORDEU:
El numero de punts pot variar en funció de la llana i del numero de ganxet que utilitzeu, i de la tensió amb que cada persona teixeix, per tant, agafeu-vos el patró com una orientació.

Bona sort !!!!


9 comentaris:

  1. Gràcies! Gràcies! Gràcies!!!!
    Quin tutorial tan i tan xulo!!!!
    Tinc ganes de probar-lo!!!
    M'encanten aquests guants!!!

    ResponElimina
  2. Holaa, quan tinguis una estoneta passat pel meu blog, tens una sorpresa.

    http://wordsandpatch.blogspot.com
    Un petóoo

    ResponElimina
  3. Quina passada de tutorial!! Moltes gràcies!! t'han quedat molt xulos! M'ho apunto a la llista de temes pendents!!

    ResponElimina
  4. Gràcies pel tutorial, ara falta animar-me! Una abraçada

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies pel tuto!! Ets genial
    Un petonet

    ResponElimina
  6. Moltíssimes gràcies per aquest tutorial Judith!

    Anna

    ResponElimina
  7. Apuntat a la llista de feines per fer.
    Molt ben explicat!
    Núria

    ResponElimina
  8. Per les mans, sóc més de mitja, però moltíssimes gràcies pel patró. Mai se sap...

    ResponElimina
  9. Moltes gràcies per tutorial! Si el faig ja et passaré fotos!
    Ptnts

    ResponElimina