Benvingut/da,

Aquí hi trobareu un seguit d'idees, imatges, creacions, manualitats... Espero que gaudiu tant d'aquest blog com gaudeixo jo fent-lo.

Gràcies per visitar-me!!!! i fins la propera


divendres, 2 de setembre de 2011

Bosses per guardar de tot

Hola, 

Després d'estar tot l'estiu recollint joguines, joguets...i coses infantils diverses, he decidit fer unes bosses per organitzar-ho tot...o el què pugui!!!! Finalment vaig optar per fer-les reversibles, així em permet variar i jugar amb les combinacions.

 
   
Us adjunto un tutorial amb les explicacions de com ho les he fet.

1. Escollir dues teles diferents. Tallar 4 rectangles de la mida que vulguem: 2 d'una tela i 2 de l'altre tela.


2. Aquesta bossa l'he fet cosint una tela amb l'altre tela (com podeu veure a la foto). He posat dret amb dret i he cosit per un dels costats més curts, és a dir, aquesta bossa fa 30cm x 40 cm, doncs he cosit un dels costats que fan 30 cm.
Com que aquesta part cosida serà la que ens quedarà a dalt, jo hi he col·locat una baga per poder-la penjar d'un ganxo. La baga l'heu de col·locar a la meitat d'una de les peces a cosir.



També es pot cosir les dues teles iguals i les altres dues teles iguals, però s'han de cosir per la banda més ample. D'aquesta manera casen millor les costures de dalt, però haureu de pensar, en el pas 5 de descosir el 2cm. per on passarà el cordill. 


 



3. Ara és el moment de fer el nom brodat o una aplicació... o en el meu cas les dues coses. Jo només he brodat la part anterior de la bossa (fixeu-vos que és la part que no té la baga, ja que aquesta quedarà a la part posterior de la bossa).

   


4. Ara toca unir les dues parts. Col·locar dret amb dret de la mateixa tela, és a dir, flors amb flors i llis amb llis. Cal ser meticulós alhora de fer casar les costures.


5. Abans de cosir, cal marcar les zones d'obertura per on passarem el cordill. A mi m'agrada que les bosses es tanquin una mica entrats i no pas per l'extrem, per tant, he marcat 3cm des de la vora. Després he marcat 2cm.que és per on passarà el cordill, per tant, ULL de no cosir aquest 2cm. Cal fer aixó als dos extrems oposats de la tela 
Deixeu també una petita obertura en un dels extrems curts de la tela que anirà dins, per poder girar la bossa.
Espero que els dibuixos us ajudin una mica més que les meves explicacions.


Obertures pel cordill


    Obertura per poder girar la bossa.
  

Un cop girada la bossa, cal cosir l'obertura que em fet servir per donar la volta a la peça i posar aquesta roba dins la bossa.

6. Ara cal per casar les obertures que em deixat per passar el cordill. Haurem d'anar movent les costures perquè en quedi una cap a cada costat, planxar-les i posar-hi agulles per mantenir les obertures alineades i les costures al seu lloc.
A continuació cal planxar l'extrem per on obrim la bossa, procurant que ens quedi les dues teles arran de costura.
Marcar una línia que vagi d'una obertura a una altre i fixar les dues teles amb agulles. Cosir sobre les línies per tal que ens quedi un conducte pel cordill.

   



7.  Ara toca passar el cordill. Jo hi he passat dos cordill, d'aquesta manera surt un cordill per cada costat de la bossa

.   

       


I FINALMENT, aquest és el resultat i el lloc on van les bosses. A veure si aconseguim posar una mica d'ordre a l'habitació abans de comença l'escola!!!





Podeu trobar un tutorial, molt ben explicat, sobre una bossa similar a Craft Snob.
Apa-li, fins la propera!!!!


4 comentaris:

  1. Molt boooooona idea!!! Jo també estic tot el dia recollint!! I molt ben explicat! Potser m'animo a fer-ne!

    ResponElimina
  2. Bonissima idea Judit! Ai aquestes mares que sempre anem recollint...i el patch ens ajuda tant a ser creatives! M'encanta!

    ResponElimina
  3. Quina monada!!!! Em falta temps per fer les meves...!!
    --Laurita

    ResponElimina
  4. Hola Judit, no hi havia pensat més, vaig fer la bossa de berenar seguin el teu tutorial, ho vaig entendre tot. Si vols veure el resultat mira't un moment el blog www.defilsicolors.blogspot.com

    Cristina

    ResponElimina